Generelle betingelser

Generelle oplysninger

Handelsnavn: BestSpiritShop

Mærke: Modehus-Larsen

Kemphaanstraat 25

1911XA, Uitgeest

Holland

CVR: 95109145

 

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår forstås ved:

Fortrydelsesperiode: den periode, hvor forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i erhvervsmæssig sammenhæng og indgår en aftale på distancen med erhvervsdrivende;

Dag: kalenderdag;

Løbende transaktion: en aftale på distancen vedrørende en række produkter og/eller ydelser, hvor leverings- og/eller afhentningsforpligtelserne er spredt over tid;

Holdbar datatransportør: ethvert middel, der gør forbrugeren eller erhvervsdrivende i stand til at gemme information, der er rettet mod ham personligt, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret reproduktion af den gemte information.

Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at trække sig fra aftalen i fortrydelsesperioden;

Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser på distancen til forbrugere;

Aftale på distancen: en aftale, hvor inden for rammerne af en af erhvervsdrivende organiseret system for fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, indtil aftalens indgåelse, udelukkende bruges en eller flere teknikker til fjernkommunikation;

Teknik til fjernkommunikation: middel, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbruger og erhvervsdrivende er samlet på samme sted samtidig.

Almindelige vilkår: disse almindelige vilkår fra erhvervsdrivende.

 

Artikel 2 - Identitet af erhvervsdrivende

Handelsnavn: BestSpiritShop

Mærke: Modehus-Larsen

Kemphaanstraat 25

1911XA, Den Haag

Holland

CVR: 95109145

 

Artikel 3 - Anvendelse

Disse almindelige vilkår gælder for enhver tilbud fra erhvervsdrivende og for enhver indgået aftale på distancen og bestillinger mellem erhvervsdrivende og forbruger.

Inden aftalen på distancen indgås, vil teksten i disse almindelige vilkår blive gjort tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden aftalen på distancen indgås, blive angivet, at de almindelige vilkår kan ses hos erhvervsdrivende og på forbrugerens anmodning hurtigst muligt og uden omkostninger bliver sendt.

Hvis aftalen på distancen indgås elektronisk, kan i afvigelse af det forrige afsnit og før aftalen på distancen indgås, teksten af disse almindelige vilkår gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk på en måde, der giver forbrugeren mulighed for at gemme det på en holdbar datatransportør. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden aftalen på distancen indgås, blive angivet, hvor de almindelige vilkår elektronisk kan gennemses, og at de på forbrugerens anmodning elektronisk eller på anden måde vil blive sendt uden omkostninger.

Hvis der ud over disse almindelige vilkår også gælder specifikke produkt- eller servicevilkår, gælder andet og tredje punkt i overensstemmelse hermed, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende almindelige vilkår altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige vilkår på et tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller ødelagte, forbliver aftalen og disse vilkår i det øvrige i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks i gensidig forståelse af en bestemmelse, der så vidt muligt nærmer sig den oprindelige hensigt.

Situationer, der ikke er reguleret i disse almindelige vilkår, skal vurderes 'i ånden' af disse almindelige vilkår.

Uklarheder om fortolkning eller indhold af en eller flere bestemmelser i vores vilkår skal fortolkes 'i ånden' af disse almindelige vilkår.

 

Artikel 4 - Tilbud

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under betingelser, angives dette tydeligt i tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Erhvervsdrivende har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at gøre det muligt for forbrugeren at vurdere tilbuddet korrekt. Hvis erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en retvisende repræsentation af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Åbenlyse fejl eller fejl i tilbuddet binder erhvervsdrivende ikke.

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til at acceptere tilbuddet.

Dette drejer sig navnlig om:

prisen inklusive skatter;

de eventuelle omkostninger ved levering;

måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger, der kræves for dette;

om fortrydelsesretten gælder;

metoden til betaling, udførelse og opfyldelse af aftalen;

fristen for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken erhvervsdrivende garanterer prisen;

højden af tariffer for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af teknikken til fjernkommunikation beregnes på en anden grundlag end det normale grundlag for det valgte kommunikationsmiddel;

om aftalen efter indgåelsen vil blive arkiveret, og hvis det er tilfældet, hvordan det kan konsulteres af forbrugeren;

den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalen indgås, kan kontrollere de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen, og om nødvendigt rette dem;

enhver anden sprog, hvori aftalen kan indgås, ud over hollandsk;

den adfærdskodeks, som erhvervsdrivende er underlagt, og måden, hvorpå forbrugeren kan konsultere adfærdskodeksen elektronisk; og

den minimale varighed af fjernaftalen på distancen i tilfælde af en løbende transaktion.

 

Artikel 5 - Aftale

Aftalen indgås, under forbehold af det, der er fastsat i punkt 4, på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og de derved fastsatte betingelser er opfyldt.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter erhvervsdrivende øjeblikkeligt modtagelsen af acceptetilbuddet elektronisk. Så længe erhvervsdrivende ikke har bekræftet acceptetilbuddet, kan forbrugeren opløse aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, vil erhvervsdrivende træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og sørge for en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.

Erhvervsdrivende kan - inden for lovens rammer - informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de kendsgerninger og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen på distancen. Hvis erhvervsdrivende, baseret på denne undersøgelse, har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at nægte en ordre eller anmodning under begrundelse eller afvise særlige betingelser.

Erhvervsdrivende vil senest ved levering af produktet, tjenesten eller digitalt indhold til forbrugeren sende følgende oplysninger, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme det på en tilgængelig måde på en holdbar datatransportør:

  1. den besøgende adresse til filerne med tilgængelige oplysninger om forbrugeren efter punkt 3 i disse almindelige vilkår;
  2. betingelserne, hvorunder og måden, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en klar meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten;
  3. information om eksisterende service efter køb og garanti;
  4. oplysninger nævnt i artikel 4, punkt 3 af disse almindelige vilkår, medmindre erhvervsdrivende allerede har leveret disse oplysninger til forbrugeren før udførelsen af den pågældende aftale;
  5. kravene for opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er på ubestemt tid.

Hvis erhvervsdrivende forpligter sig til at levere en række produkter eller tjenester, gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

 

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opløse aftalen inden for 14 dage uden angivelse af årsag. Fortrydelsesfristen begynder dagen efter, at forbrugeren har modtaget produktet, eller en repræsentant, som forbrugeren tidligere har angivet og gjort kendt for erhvervsdrivende.

I løbet af fortrydelsesperioden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen omhyggeligt. Han må kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, der er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde det. Hvis han udnytter sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alle medfølgende tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den originale stand og emballage til erhvervsdrivende, i overensstemmelse med erhvervsdrivendes rimelige og klare instruktioner.

Hvis forbrugeren ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, skal han gøre dette inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet, og det skal meddeles til erhvervsdrivende. Forbrugeren skal meddele dette ved at sende en skriftlig besked/e-mail. Efter at forbrugeren har meddelt sin beslutning om at udnytte fortrydelsesretten, skal han returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af en bevis for forsendelse.

Hvis kunden ikke har meddelt sin beslutning om at udnytte fortrydelsesretten inden for de i punkt 2 og 3 nævnte frister, eller hvis produktet ikke er returneret til erhvervsdrivende, er købet bindende.

 

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse

Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret, pålægges omkostningerne ved returnering af produkterne for forbrugeren.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil erhvervsdrivende refundere dette beløb så hurtigt som muligt, dog senest 14 dage efter fortrydelse. Dette kræver dog, at produktet allerede er modtaget af webhandleren, eller at der kan fremlægges et tilfredsstillende bevis for fuldstændig returnering.

 

Artikel 8 - Undtagelse fra fortrydelsesret

Erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i punkt 2 og 3. Undtagelsen fra fortrydelsesretten gælder kun, hvis erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet, eller i det mindste i god tid før aftalens indgåelse.

Undtagelse fra fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

 

der er fremstillet af erhvervsdrivende i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;

der klart er af personlig karakter;

der af deres art ikke kan returneres;

der hurtigt kan forringes eller blive forældede;

hvis prisen er knyttet til svingninger på finansmarkederne, som erhvervsdrivende ikke har indflydelse på;

for løse aviser og tidsskrifter;

for lyd- og videooptagelser og computerprogrammer, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.

for hygiejniske produkter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.

Undtagelse fra fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

der vedrører ophold, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;

hvis levering er påbegyndt med udtrykkelig samtykke fra forbrugeren, før tænkeperioden er udløbet;

vedrørende væddemål og lotterier.

 

Artikel 9 - Pris

I løbet af den i tilbuddet anførte gyldighedsperiode øges priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke, medmindre prisændringer skyldes ændringer i momsafgifterne.

I afvigelse herfra kan erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er bundet til svingninger på finansmarkederne og er uden for erhvervsdrivendes kontrol, til variable priser. Denne binding til svingninger og det faktum, at eventuelle angivne priser er vejledende priser, angives i tilbuddet.

Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis de skyldes lovgivningsmæssige regler eller bestemmelser.

Prisforhøjelser fra 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis erhvervsdrivende har aftalt dette, og:

de er en følge af lovgivningsmæssige regler eller bestemmelser; eller

forbrugeren har beføjelse til at opsige aftalen fra den dag, prisforhøjelsen træder i kraft.

Leveringsstedet sker i henhold til artikel 5, stk. 1, i lov om omsætningsafgift af 1968 i det land, hvor transporten påbegyndes. I dette tilfælde sker leveringen uden for EU. Som følge heraf vil post- eller kurertjenesten opkræve importmoms eller fortoldningsomkostninger hos køberen. Derfor vil erhvervsdrivende ikke opkræve moms.

Alle priser er underlagt tryk- og stavefejl. Der påtages intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og stavefejl. Ved tryk- og stavefejl er erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere produktet til den fejlagtige pris.

 

Artikel 10 - Overensstemmelse og Garanti

Erhvervsdrivende garanterer, at produkter og/eller tjenester opfylder aftalen, de i tilbuddet anførte specifikationer, de rimelige krav til ordentlighed og/eller anvendelighed samt de gældende lovgivningsmæssige bestemmelser og/eller myndighedsforskrifter på datoen for indgåelsen af aftalen. Hvis der er aftalt det, garanterer erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end normal brug.

En garanti udstedt af erhvervsdrivende, fabrikanten eller importøren påvirker ikke de lovmæssige rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende i henhold til aftalen.

Eventuelle fejl eller forkert leverede produkter skal anmeldes skriftligt til erhvervsdrivende inden for 14 dage efter levering. Returnering af produkter skal ske i original emballage og i ny stand.

Erhvervsdrivendes garantiperiode svarer til fabriksgarantiperioden. Erhvervsdrivende er dog aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til individuel brug af forbrugeren eller for eventuelle rådgivninger om brug eller anvendelse af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren selv har repareret eller bearbejdet de leverede produkter eller har fået dem repareret eller bearbejdet af tredjemand;

De leverede produkter er udsat for unormale forhold eller på anden måde behandles uforsigtigt eller er i strid med erhvervsdrivendes anvisninger og/eller er behandlet på emballagen;

Fejlen helt eller delvist skyldes regler, som myndigheden har fastsat eller vil fastsætte vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

 

Artikel 11 - Levering og udførelse

Erhvervsdrivende vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af bestillinger af produkter. Vores produkter sendes fra vores stormagasin i Asien for at tilbyde den bedste pris.

Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.

Under hensyntagen til det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle betingelser, vil virksomheden acceptere bestillinger med behørig hastighed, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringsfrist. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan udføres helt eller delvist, modtager forbrugeren meddelelse herom senest 30 dage efter, at han har afgivet ordren. Forbrugeren har i så fald ret til at opløse aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning for skade.

I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med foregående punkt vil erhvervsdrivende tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, dog senest 14 dage efter opløsning.

Hvis levering af en bestilt vare viser sig umulig, vil erhvervsdrivende bestræbe sig på at levere et alternativt produkt. Ved leveringen vil det klart og forståeligt blive meddelt, at et erstatningsprodukt leveres. Fortrydelsesretten kan ikke udelukkes for erstatningsprodukter. Omkostningerne ved en eventuel returnering er for erhvervsdrivendes regning.

Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter ligger hos erhvervsdrivende indtil levering til forbrugeren eller en forud anerkendt og erhvervsdrivende kendt repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

 

Artikel 12 – Varighedstransaktioner: Varighed, Opsigelse og Forlængelse

Opsigelse

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid og omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, under iagttagelse af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode og omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, senest ved udgangen af den aftalte varighed, under iagttagelse af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

Forbrugeren kan opsige de i de foregående afsnit nævnte aftaler:

 

til enhver tid og er ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

mindst på samme måde, som de blev indgået;

altid med samme opsigelsesfrist som den iværksætteren har fastsat for sig selv.

Forlængelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, må ikke automatisk forlænges eller fornyes for en bestemt varighed.

I afvigelse af foregående punkt kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode og omfatter regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeblade samt tidsskrifter, automatisk forlænges i en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst én måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenester, må kun automatisk forlænges for ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige med en opsigelsesfrist på højst én måned og en opsigelsesfrist på højst tre måneder, hvis aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dag-, nyheds- og ugeblade samt tidsskrifter.

En aftale med begrænset varighed til regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeblade samt tidsskrifter (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke automatisk og ophører automatisk efter afslutningen af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen med en opsigelsesfrist på højst én måned efter et år, medmindre rimelighed og billig hensyntagen taler imod opsigelse før afslutningen af den aftalte varighed.

 

Artikel 13 – Betaling

Såfremt andet ikke er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren er forpligtet til at betale, være betalt inden for 7 arbejdsdage efter starten af tænkeperioden som omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjeneste påbegyndes denne periode efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.

Forbrugeren har pligt til straks at meddele fejl i de oplyste eller anførte betalingsoplysninger til iværksætteren.

I tilfælde af forbrugerens misligholdelse har iværksætteren, medmindre der er lovmæssige begrænsninger, ret til at opkræve de forud meddelte rimelige omkostninger.

 

Artikel 14 – Klageprocedure

Klager over aftalens udførelse skal indgives fuldt og klart beskrevet til iværksætteren inden for 7 dage, efter at forbrugeren har konstateret manglerne.

Klager, der er indgivet til iværksætteren, besvares inden for en periode på 14 dage regnet fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren inden for 14 dage svare med en modtagelsesmeddelelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale, opstår en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesordningen.

En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren skriftligt angiver andet.

Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget valg enten erstatte eller reparere de leverede produkter uden omkostninger.

 

Artikel 15 – Tvister

På aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår vedrører, gælder udelukkende nederlandsk ret. Dette gælder også, hvis forbrugeren bor i udlandet.

Version: 25-10-2024